Veelgestelde vragen

Uw woonurgentie is maximaal drie maanden geldig.
De woonurgentie vervalt als de geldigheidstermijn (drie maanden) is verstreken of als u een woning accepteert.
Net als iedere woningzoekende kunt u contact opnemen met een van de Groninger woningcorporaties voor hulp bij het zoeken naar een woning.
Dit is niet mogelijk. Drie maanden is volgens ons voldoende tijd om een woning te vinden. Is dit niet het geval, dan moet u wellicht uw woonwensen bijstellen.
Dat is niet mogelijk. Het karakter van woonurgentie is dat u snel een woning nodig heeft.
U mag een aanbod weigeren. U loopt daarmee wel een risico. De geldigheid van uw woonurgentie is immers maximaal drie maanden.
Neem contact op met één van de adviseurs via de post, e-mail of telefonisch. Zie hiervoor onze contactgegevens.
Woonurgentie Groningen en de woningcorporaties in Groningen willen u zo goed mogelijk van dienst zijn. Toch kan er altijd iets misgaan.  Wilt u een klacht indienen, dan kan dat via de Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen.
Zij zijn telefonisch bereikbaar via (050) 369 36 98 en per post:

Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen
Postbus 7104
9701 JC GRONINGEN

Als u schriftelijk bericht heeft ontvangen dat u woonurgentie heeft gekregen, dan is dit ook direct verwerkt in WoningNet.
Woonurgentie wil zeggen dat u met uw 100 punten (of 200 in het geval van gezinnen met twee of meer minderjarige kinderen) kunt reageren op beschikbare woningen die op WoningNet worden gepresenteerd.
Woonurgentie wordt uitsluitend toegekend aan mensen die spoedig andere woonruimte nodig hebben. Uw specifieke voorkeur voor een wijk of woningtype zult u daarom misschien moeten laten varen.
Heeft u nog vragen of heeft u ondersteuning nodig bij het reageren op het woningaanbod? Neemt u dan contact op met één van de Groninger woningcorporaties. U kunt ook in uw eigen wijk terecht bij een WIJ-team of STIP.